Forecasting Release 2019.09.01

In deze nieuwe release van Forecasting zijn de volgende verbeteringen doorgevoerd:

  • Promotie verdeelmechanisme
  • verbetering changepoint detectie

Promotieverdeelmechanisme

In de schermen “Demand Forecast” en “Long term forecast” zag je tot aan deze release altijd alleen de reguliere forecast. Vanaf nu is hier het effect van promoties zichtbaar. Het door de gebruiker voor de totale promotie opgegeven aantal wordt verdeeld over de promotiedagen en over een instelbaar aantal dagen voorafgaand aan de promotie. Het opgegeven aantal is gebaseerd op verkoopaantallen. Omdat artikelen lang niet altijd naar de juiste winkel gaan en om rekening te houden met een eventuele afronding naar besteleenheden wordt het te verdelen promotie aantal verhoogd met een instelbare logistieke opslagfactor. Indien er geen promotie aantal is opgegeven dan gebeurt er niets. Dit mechanisme werkt voor alle forecasting modellen.

Verbetering change point detectie

Het algoritme voor de automatische detectie van changepoints is verbeterd. Daarnaast is de validatie verbeterd voor de changepoints die door de gebruiker handmatig zijn ingevoerd.